مواضيع مماثلة
چرا اینترنت؟ چرا دنیای مجازی
چرا اینترنت؟ چرا دنیای مجازی
با وجود اينکه والدين و مربيان معتقدند نوجوانان در اينترنت وقت خود را به بطالت مي گذرانند، تحقيقات نشان مي دهد که وبگردي، بازي هاي ويدئويي آنلاين و شبکه هاي اجتماعي، در رشد و پيشرفت نوجوانان تاثير بسزايي دارد. اين تحقيق که توسط انجمن
Mac Arthur انجام گرفته، در قالب يک پروژه سه ساله از سال 2005 تا تابستان گذشته، روي 800 نوجوان امريکايي و والدين شان در مورد آثار مثبت اينترنت به عنوان رسانه مدرن مطالعه شده است. «ميزوکو ايتو» مدير اين پروژه مي گويد؛ «نوجوانان در دنياي مجازي، مهارت هاي فني و دانش لازم براي دنياي معاصر شان را ياد مي گيرند.»وي در ادامه مي افزايد؛ «نوجوانان در فضاي اينترنت، نحوه ارتباط و تعامل، خلق هويت عمومي، ايجاد يک صفحه شخصي و ارسال لينک را مي آموزند. اين مسائل 10 سال پيش جزء مهارت هاي دست نيافتني يا دشوار بود، اما جوانان امروزي به راحتي آنها را در فضاي اينترنت ياد مي گيرند.»
«ويکي رايد اوت» مدير ارشد انجمن
Kaiser Family و مدير اين پروژه در قسمت مطالعات رسانه و سلامت مي گويد؛ «اين تحقيق نشان داد که رسانه مدرن، جزء لاينفک زندگي جوانان امروزي به شمار مي آيد.»وي در ادامه مي افزايد؛ «مطالعات آماري بيانگر نقش موثر وب سايت هاي اجتماعي در تعاملات اجتماعي جوانان است. البته اين مطالعات شاخص است و ارزيابي خاصي را براي سنجيدن تاثيرات وب سايت هاي اجتماعي يا به طور کلي اينترنت روي جوانان ارائه نمي دهد.»
«ايتو» در اين رابطه مي گويد؛ «نگراني و دغدغه بزرگ بسياري از والدين در مورد فرزندان شان، اوغاتي است که آنها در اينترنت سپري مي کنند اما به جرات مي توانم بگويم که ترس والدين از فعاليت اجتماعي اينترنتي فرزندان، ناشي از بي اطلاعي و ناآگاهي آنها در مورد فضاي اينترنت است.»
وي مي افزايد؛ «در بسياري از موارد، ترس و نگراني از شکارچيان و افراد غريبه در اينترنت برطرف شده، اما هنوز ذهن والدين در مورد اينکه فرزندان شان در اينترنت چه مي کنند، مغشوش و پريشان است. در حالي که افراد جوان معمولاً با دوستان و افرادي که در محيط مدرسه يا ورزش آشنا مي شوند، به صورت آنلاين به بحث و گفت وگو مي نشينند.»
مشتاقان اينترنت
اين تحقيق تنها بخشي از پروژه 50 ميليون دلاري آموزش ديجيتال و رسانه يي است که در آن چندين گروه تحقيقاتي از 800 نوجوان و والدين شان نظر سنجي کرده و بيش از پنج هزار ساعت، فعاليت هاي آنلاين آنها را مورد بررسي قرار داده اند.برخلاف اينکه والدين و همچنين مربيان معتقدند فعاليت هاي اجتماعي در اينترنت در حقيقت وقت تلف کردن است، اما اين تحقيق نشان مي دهد نوجوانان در ميعاد گاه هاي الکترونيکي، نظير وب سايت هاي اجتماعي، قوانين و محدوديت هاي زيادي دارند. اما بيشتر آنها روش خاص خود را براي برطرف کردن اين موانع دارند تا به طور مداوم در اينترنت در دسترس دوستان شان باشند.«ايتو» مي گويد؛ «جوانان امروزي به جاي رفتن به مکان هاي عمومي نظير فروشگاه ها، خيابان ها و پارک ها، ترجيح مي دهند از طريق اينترنت و وب سايت هاي اجتماعي نظير MySpace و Facebook با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و اين وب سايت ها به ميعادگاه جديد جوانان تبديل شده است.»وي در ادامه مي افزايد؛ «اينترنت در حقيقت فرصتي در اختيار نوجوانان قرار داده تا بتوانند خلاقيت خود را کشف کرده و به هرگونه اطلاعات و دانش در هر سطحي که نيازمندند، دسترسي پيدا کنند. به همين خاطر در اين گزارش از جوانان و نوجوانان عصر حاضر به مشتاقان اينترنت ياد شده است.»«ايتو» عنوان مي کند؛ «در يکي از تحقيقات مربوط به طرفداران انيميشن ژاپني به کودکاني برخوردم که در گروه هاي ساخت تصاوير ويدئويي خاص يا گروه هاي مباحثه آنلاين به فعاليت مي پرداختند. آنها قسمت هايي از اين انيميشن ها را برمي داشتند و آنها را کد گذاري يا ويرايش مي کردند. شايد براي خيلي از خانواده ها اين موارد بسيار آشنا به نظر مي رسد که فرزند شان زماني که از خواب بيدار مي شود، اول از همه کامپيوترش را روشن مي کند و حين آماده شدن براي رفتن به مدرسه با آن کار مي کند و در طول روز و در مدرسه نيز براي دوستانش پيامک مي فرستد.»اين تحقيق نشان مي دهد در حالي که فعاليت هاي اجتماعي آنلاين در بين جوانان بسيار شايع و فراگير شده، بسياري از آنان حين اينکه در وب سايت هاي اجتماعي هستند، اطلاعات مورد نياز شان را در اينترنت جست وجو مي کنند، بازي هايشان را سفارشي مي کنند يا کارکردن با محصولات رسانه يي ديجيتال را ياد مي گيرند.اين تحقيق همچنين حاکي است جوانان به خاطر هويت آزاد و ويژگي بارز آن يعني ناشناس ماندن کاربران، بيشتر ترجيح مي دهند زمان شان را به صورت آنلاين بگذرانند تا سر کلاس هاي درس حاضر شوند زيرا بيشتر از آنکه از بزرگ تر ها و مربيان خود بياموزند، از هم سن وسال هايشان حرف شنوي دارند و ياد مي گيرند.
شکاف ديجيتال
محققان همچنين در اين تحقيق شکاف ديجيتال ميان برخورداران و نابرخورداران از اينترنت را مورد تاکيد قرار داده اند. «ايتو» مي گويد؛ «کيفيت دسترسي نوجوانان به اينترنت بستگي به نحوه استفاده آنها از اطلاعات کتابخانه يي و همچنين مدرسه دارد که اغلب نيز با محدوديت هايي همراه است زيرا يا دسترسي به برخي سايت ها برايشان مقدور نيست يا اينکه اطلاعات مربوط به آموزشگاه و مدارس تنها در زمان فعاليت مدارس ممکن است. ايتو به والدين و مربيان نيز توصيه مي کند همگام با فرزندان شان در اينترنت پيش بروند و به طور نامحسوس بفهمند فرزندان شان در اينترنت چه مي کنند.»وي در ادامه مي گويد؛ «از آنجا که والدين معمولاً در مورد فعاليت هاي آنلاين فرزندان شان اطلاعاتي ندارند، بيشتر درگيرودار اين هستند که آنها را راهنمايي کنند.»وي مي افزايد؛ «افراد جواني که بيشتر زمان خود را آنلاين مي گذرانند، اصلاً دوست ندارند والدين يا مربيان صفحات شخصي شان در MySpace يا Facebook را ببينند.»«کاني يوول» مدير آموزش انجمن Mac Arthur نيز مي گويد؛ «امروزه يادگيري بيشتر از طريق تبادل اطلاعات ميان هم سن و سالان و همچنين اينترنت انجام مي شود و اين امر مستلزم تعريف جديدي از آموزش در قرن بيست ويکم است.»
NewYorkTimes.com :#$%:
Mac Arthur انجام گرفته، در قالب يک پروژه سه ساله از سال 2005 تا تابستان گذشته، روي 800 نوجوان امريکايي و والدين شان در مورد آثار مثبت اينترنت به عنوان رسانه مدرن مطالعه شده است. «ميزوکو ايتو» مدير اين پروژه مي گويد؛ «نوجوانان در دنياي مجازي، مهارت هاي فني و دانش لازم براي دنياي معاصر شان را ياد مي گيرند.»وي در ادامه مي افزايد؛ «نوجوانان در فضاي اينترنت، نحوه ارتباط و تعامل، خلق هويت عمومي، ايجاد يک صفحه شخصي و ارسال لينک را مي آموزند. اين مسائل 10 سال پيش جزء مهارت هاي دست نيافتني يا دشوار بود، اما جوانان امروزي به راحتي آنها را در فضاي اينترنت ياد مي گيرند.»
«ويکي رايد اوت» مدير ارشد انجمن
Kaiser Family و مدير اين پروژه در قسمت مطالعات رسانه و سلامت مي گويد؛ «اين تحقيق نشان داد که رسانه مدرن، جزء لاينفک زندگي جوانان امروزي به شمار مي آيد.»وي در ادامه مي افزايد؛ «مطالعات آماري بيانگر نقش موثر وب سايت هاي اجتماعي در تعاملات اجتماعي جوانان است. البته اين مطالعات شاخص است و ارزيابي خاصي را براي سنجيدن تاثيرات وب سايت هاي اجتماعي يا به طور کلي اينترنت روي جوانان ارائه نمي دهد.»
«ايتو» در اين رابطه مي گويد؛ «نگراني و دغدغه بزرگ بسياري از والدين در مورد فرزندان شان، اوغاتي است که آنها در اينترنت سپري مي کنند اما به جرات مي توانم بگويم که ترس والدين از فعاليت اجتماعي اينترنتي فرزندان، ناشي از بي اطلاعي و ناآگاهي آنها در مورد فضاي اينترنت است.»
وي مي افزايد؛ «در بسياري از موارد، ترس و نگراني از شکارچيان و افراد غريبه در اينترنت برطرف شده، اما هنوز ذهن والدين در مورد اينکه فرزندان شان در اينترنت چه مي کنند، مغشوش و پريشان است. در حالي که افراد جوان معمولاً با دوستان و افرادي که در محيط مدرسه يا ورزش آشنا مي شوند، به صورت آنلاين به بحث و گفت وگو مي نشينند.»
مشتاقان اينترنت
اين تحقيق تنها بخشي از پروژه 50 ميليون دلاري آموزش ديجيتال و رسانه يي است که در آن چندين گروه تحقيقاتي از 800 نوجوان و والدين شان نظر سنجي کرده و بيش از پنج هزار ساعت، فعاليت هاي آنلاين آنها را مورد بررسي قرار داده اند.برخلاف اينکه والدين و همچنين مربيان معتقدند فعاليت هاي اجتماعي در اينترنت در حقيقت وقت تلف کردن است، اما اين تحقيق نشان مي دهد نوجوانان در ميعاد گاه هاي الکترونيکي، نظير وب سايت هاي اجتماعي، قوانين و محدوديت هاي زيادي دارند. اما بيشتر آنها روش خاص خود را براي برطرف کردن اين موانع دارند تا به طور مداوم در اينترنت در دسترس دوستان شان باشند.«ايتو» مي گويد؛ «جوانان امروزي به جاي رفتن به مکان هاي عمومي نظير فروشگاه ها، خيابان ها و پارک ها، ترجيح مي دهند از طريق اينترنت و وب سايت هاي اجتماعي نظير MySpace و Facebook با دوستان خود ارتباط برقرار کنند و اين وب سايت ها به ميعادگاه جديد جوانان تبديل شده است.»وي در ادامه مي افزايد؛ «اينترنت در حقيقت فرصتي در اختيار نوجوانان قرار داده تا بتوانند خلاقيت خود را کشف کرده و به هرگونه اطلاعات و دانش در هر سطحي که نيازمندند، دسترسي پيدا کنند. به همين خاطر در اين گزارش از جوانان و نوجوانان عصر حاضر به مشتاقان اينترنت ياد شده است.»«ايتو» عنوان مي کند؛ «در يکي از تحقيقات مربوط به طرفداران انيميشن ژاپني به کودکاني برخوردم که در گروه هاي ساخت تصاوير ويدئويي خاص يا گروه هاي مباحثه آنلاين به فعاليت مي پرداختند. آنها قسمت هايي از اين انيميشن ها را برمي داشتند و آنها را کد گذاري يا ويرايش مي کردند. شايد براي خيلي از خانواده ها اين موارد بسيار آشنا به نظر مي رسد که فرزند شان زماني که از خواب بيدار مي شود، اول از همه کامپيوترش را روشن مي کند و حين آماده شدن براي رفتن به مدرسه با آن کار مي کند و در طول روز و در مدرسه نيز براي دوستانش پيامک مي فرستد.»اين تحقيق نشان مي دهد در حالي که فعاليت هاي اجتماعي آنلاين در بين جوانان بسيار شايع و فراگير شده، بسياري از آنان حين اينکه در وب سايت هاي اجتماعي هستند، اطلاعات مورد نياز شان را در اينترنت جست وجو مي کنند، بازي هايشان را سفارشي مي کنند يا کارکردن با محصولات رسانه يي ديجيتال را ياد مي گيرند.اين تحقيق همچنين حاکي است جوانان به خاطر هويت آزاد و ويژگي بارز آن يعني ناشناس ماندن کاربران، بيشتر ترجيح مي دهند زمان شان را به صورت آنلاين بگذرانند تا سر کلاس هاي درس حاضر شوند زيرا بيشتر از آنکه از بزرگ تر ها و مربيان خود بياموزند، از هم سن وسال هايشان حرف شنوي دارند و ياد مي گيرند.
شکاف ديجيتال
محققان همچنين در اين تحقيق شکاف ديجيتال ميان برخورداران و نابرخورداران از اينترنت را مورد تاکيد قرار داده اند. «ايتو» مي گويد؛ «کيفيت دسترسي نوجوانان به اينترنت بستگي به نحوه استفاده آنها از اطلاعات کتابخانه يي و همچنين مدرسه دارد که اغلب نيز با محدوديت هايي همراه است زيرا يا دسترسي به برخي سايت ها برايشان مقدور نيست يا اينکه اطلاعات مربوط به آموزشگاه و مدارس تنها در زمان فعاليت مدارس ممکن است. ايتو به والدين و مربيان نيز توصيه مي کند همگام با فرزندان شان در اينترنت پيش بروند و به طور نامحسوس بفهمند فرزندان شان در اينترنت چه مي کنند.»وي در ادامه مي گويد؛ «از آنجا که والدين معمولاً در مورد فعاليت هاي آنلاين فرزندان شان اطلاعاتي ندارند، بيشتر درگيرودار اين هستند که آنها را راهنمايي کنند.»وي مي افزايد؛ «افراد جواني که بيشتر زمان خود را آنلاين مي گذرانند، اصلاً دوست ندارند والدين يا مربيان صفحات شخصي شان در MySpace يا Facebook را ببينند.»«کاني يوول» مدير آموزش انجمن Mac Arthur نيز مي گويد؛ «امروزه يادگيري بيشتر از طريق تبادل اطلاعات ميان هم سن و سالان و همچنين اينترنت انجام مي شود و اين امر مستلزم تعريف جديدي از آموزش در قرن بيست ويکم است.»
NewYorkTimes.com :#$%:
silence- کاربر ویژه
- تعداد پستها : 770
Points : 2448
Reputation : 60
Join date : 2009-05-11
نشان
قدرت:
(2/2)
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد